Încărcare...
Te afli aici:  Prima pagină  >  EnciclopedUX  >  Pagina de mai jos...

Landing pages sau paginile de destinație

Scris, tradus sau adaptat de la 20 mai 2012 și are un comentariu

Mai nou, foarte multe companii își fac publicitate pe web și nu se opresc doar la a avea o pagină web și atât.

Și de cele mai multe ori se face publicitate la un anume produs, serviciu, promoție, etc. Spre exemplu se promovează un nou produs creditar a unei bănci (și nu toate tipurile de credite), sau un anumit abonament a unei companii de telecomunicații, un anumit model de mașină care este la promoție, etc.

În toate aceste cazuri, sigur că trebuie o abordare aparte, foarte atentă, începând de la realizarea unui banner efectiv, care ar atrage vizitatori pe pagina de destinație și continuând cu realizarea unei pagini de destinație la fel de efectivă.

De ce să reinventăm roata, dacă în străinatate marketingul pentru web are o practică foarte vastă asupra acestui subiect.
Să începem de la scopul existenței acestor pagini. Sunt făcute pentru a convinge un vizitator să cumpere sau să adere la un anumit produs/serviciu.

Pentru a face aceasta, sunt două momente importante care trebuie urmărite și respectate.

 

1. Conținutul paginii de destinație

  • Asigură-te că titlurile au legătură directă cu locul de unde a venit vizitatorul sau cu conținutul bannerului pe care a dat click.
  • Gândește simplu, comunică simplu și evidențiază ce este important.
  • Vorbește despre avantajele pe care le primește consumatorul.
  • Oferă strictul necesar de informație care l-ar face pe vizitator să devină client.
  • Nu plictisi cu prea multe detalii și elimină tot ce este în plus.
  • Îndeamnă clar la o acțiune și dă posibilitatea vizitatorului să faca această acțiune
  • Cele mai importante lucruri comunică-le la începutul paragrafelor. Primul paragraf este bine să fie scurt și anume de 1-2 rânduri.
  • Nu cere de la vizitator date de care nu ai nevoie.

2. Designul

  • Aranjează conținutul după paternul de citire în formă de F.
  • Folosește aceeași paletă de culori / identitate vizuală ca în bannerul pe care a dat click vizitatorul ca să ajungă pe pagina de destinație.
  • Nu folosi clipart-uri, ci mai degrabă o singură imagine dominantă care este relevantă.
  • Nu presupune, ci testează.
  • Convinge-te că pagina de destinație se încarcă repede(da, are legătură cu designul – nu decora pagina cu elemente inutile).
  • Respectă principiile de uzabilitate.

 

Mai jos vezi o structură optimă și elementele unei pagini de destinație.

Despre cine a scris sau tradus și adaptat acest articol

avatar

Fondator și Art Director @ RT Design Studio

De 10 ani "in the business". A dezvoltat, conceput și realizat mii de designuri, interfețe grafice și pagini web. Este fondatorul companiei RT Design Studio, care se ocupă și cu studiul, consultanța și realizarea de User Interface. Contribuie la dezvoltarea UX.MD scriind analize și studii de caz. Plus implică echipa RT Design Studio în dezvoltarea platformei tehnice și interfeței grafice a acestei pagini web.

Citește în continuare...

landing-pages-1

Practici bune pentru paginile de destinație (landing pages)

Citește →