Încărcare...
Te afli aici:  Prima pagină  >  EnciclopedUX  >  Pagina de mai jos...

Practici bune pentru paginile de destinație (landing pages)

Scris, tradus sau adaptat de la 23 mai 2012 și nu are nici un comentariu

Cunoscând principalele recomandări în crearea unui landing page (pagină de destinaţie) bun, veţi reuşi să majoraţi numărul de acţiuni pe care le doriţi să fie efectuate de către vizitatorii site-ului dvs. Citește mai multe despre anatomia unei pagini de destinație aici.

În continuare găsiţi un set de elemente de design ale unui landing page bine realizat.

Ce este un landing page?

Până a trece la expunerea elementelor de design reuşite ale unui landing page, să clarificăm această noţiune:

  • din punct de vedere tehnic, un landing page reprezintă o pagină, care constă din aceleaşi elemente ca şi o pagină web obişnuită (HTML, CSS, text, imagini, video, ş.a.);
  • din perspectiva business-ului – este o pagină care determină utilizatorul să acţioneze într-un mod prestabilit (abonare sau cumpărare);
  • din perspectiva utilizatorului – este o pagină pe care a fost direcţionat printr-un link de pe un alt site (din motorul de căutare, twitter, accesarea unui banner publicitar),

Cele mai frecvente motive de creare ale unui landing page:

  • să determine utilizatorul să se înregistreze sau să se aboneze la un newsletter;
  • să se vândă un anumit produs într-o situaţie determinată (campanii de reduceri sau de promoţii);
  • să determine utilizatorul să descarce sau să instaleze un soft. 

Principii de proiectare ale unui landing page eficient

Componentele sau factorii caracteristici unui landing page bun sunt:

Butoanele Call-to-action

Acest tip de butoane parcă ar ruga şi chiar ar obliga utilizatorul să efectueze o acţiune concretă. Vă aduceţi aminte probabil de “Abonează-te la newsletterul nostru”. Deseori call-to-action îndeamnă utilizatorul să acceseze un oarecare element al paginii (link sau buton) sau să completeze un formular.

Recomandări:

  • Exprimaţi-vă clar. Prezentaţi utilizatorului concret acţiunile necesare de efectuat şi ce va urma în consecinţă.
  • Nu exageraţi cu call-to-action-urile. Utilizatorul va efectua acţiunea dorită mult mai rapid în cazul în care nu sunt prea multe call-to-action-uri pe site.
  • Utilizaţi butoane. Butoanele sunt familiare utilizatorilor şi oricine cunoaşte că butonul este clickabil. Un design reuşit al butonului va contribui şi mai mult la call-to-action.
  • Informaţia suplimentară mereu pregătită. Anume ea trebuie să convingă utilizatorul să efectueze acţiunea necesară.

Lading page-ul companiei Square oferă un exemplu de call-to-action reuşit, care e orientat către înregistrarea utilizatorului. Site-ul propune crearea unui cont, iar ca rezultat al acţiunii, utilizatorul beneficiază de produsul companiei (contorul cărţilor de credit Square).

 

Titlul

Un landing page bun trebuie să aibă şi un titlu eficient. Anume titlul dă de înţeles utilizatorului la ce să se aştepte de la această pagină şi dacă a ajuns unde îşi dorea.

Ţineţi cont de faptul că titlul are un singur scop – să determine utilizatorul să rămână pe pagina dvs. pentru cât mai mult timp posibil.

Atunci când formulaţi un titlu, întrebaţi-vă: “Este acest titlu interesant? Reuşeşte oare el, cu adevărat, să determine utilizatorul să citească informaţia ce urmează?”

Recomandări:

  • Scrieţi titluri simple şi scurte. Nu obosiţi utilizatorul, explicaţi-i esenţialul – cum poate primi de pe acest site ce-şi doreşte în cel mai scurt timp.
  • Design-ul trebuie să atragă atenţia utilizatorului. Utilizaţi fonturi mari şi plasaţi titlul într-un loc vizibil – în partea de sus a paginii, acolo unde şi îi este locul.
  • Utilizaţi cuvinte relevante. Folosiţi cuvinte şi fraze care vă vor aduce utilizatori din motoarele de căutare, folosiţi tag-urile h1 şi h2 pentru titluri.

Un exemplu reuşit de titlu într-un landing page este cel al companiei Shopify. Titlul e scurt şi semnificativ, oferă rapid informaţii privind caracterul site-ului. Atrage atenţia, datorită fontului utilizat şi al plasării lui într-un loc vizibil. Plus la aceasta, este sensibil la motoarele de căutare, puteţi da de acest website culegând în motorul de căutare “ecommerce store”.

Simpleţea

Un landing page trebuie să fie maxim de simplu. Utilizatorul ar putea să se rătăcească şi să părăsească pagina dacă aceasta e prea încărcată: cu cât landing page-ul este mai complicat, cu atât mai puţine şanse există ca utilizatorul să acţioneze precum s-ar aştepta. Totul trebuie să fie clar, concis şi să fie utilizate doar elementele strict necesare.

Recomandări:

  • Fiecare element al paginii trebuie să îndemne utilizatorul să acţioneze. Recurgeţi la reducţionism, pentru a elimina textul şi elementele de prisos.
  • Landing page-ul trebuie să aibă un call-to-action principal. Menirea paginii trebuie să fie cât se poate de clară şi să sugereze utilizatorului că acesta trebuie să efectueze o singură acţiune. Prezenţa celorlalte acţiuni trebuie să completeze efectuarea acţiunii principale.
  • Trebuie să fie mult spaţiu liber. O pagină prea încărcată ar putea speria utilizatorul.

Landing page-ul Dropbox, spre exemplu, este foarte simplu. Are doar 3 elemente: logo-ul, un video şi un singur buton. În calitate de call-to-action principal serveşte “Descărcă aplicaţia”. Iar video-ul este un cal-to-action suplimentar, care convinge o dată în plus vizitatorul să devină utilizator al Dropbox-ului.

Traiectoria scanării

Ca să vă convingeţi că utilizatorul a văzut toate elementele landing page-ului, care l-ar ajuta să decidă în privinţa efectuării call-to-action, traiectoria scanării paginii trebuie să fie foarte bine gândită.

O traiectorie bună sporeşte percepţia informaţiei şi vă garantează că vizitatorul site-ului va înţelege într-un final apelul la acţiune (call-to-action).

Recomandări:

  • Aranjaţi elementele landing page-ului într-o ordine vizuală logică. Determinaţi ordinea în care doriţi să fie vizualizate elementele şi respecaţi-o.
  • Utilizaţi elemente grafice. Săgeţile, pictogramele şi imaginile contrastante vă vor ajuta să orientaţi privirea utilizatorului în direcţia necesară a paginii.
  • Utilizaţi culori contrastante pentru anumite componente ale paginii web. Elementele în culori aprinse se vor distinge de fundal, atrăgând astfel atenţia vizitatorului asupra sa.

Un exemplu foarte bun al utilizării elementelor contrastante este site-ul LetDoThis!, care invită vizitatorii să doneze bani într-un fond de caritate. Accesând pagina, primul element pe care îl veţi vedea este call-to-action – o multitudine de săgeţi care indică butonul principal “Donează”. Atrageţi atenţia că butonul şi săgeţile sunt în culori cu un contrast mai ridicat în comparaţie cu fundalul gri.

Relevanţa

Utilizatorii ajung pe landing page-ul dvs. din diferite surse, iată de ce landing page-ul trebuie să corespundă fiecărei din sursele utilizate. Deci, dacă pe bannerul publicitar este indicat că, accesându-l, utilizatorul va avea posibilitatea achiziţionării unui iPad de 2 ori mai ieftin, atunci landing page-ul trebuie să conţină exact un iPad la reducere.

Recomandări:

  • Creaţi landing page-uri distincte pentru fiecare campanie de marketing. În cazul în care derulaţi o campanie de marketing cu Facebook, atunci acest moment trebuie menţionat pe landing page.
  • Landing page-ul trebuie să varieze în funcţie de sursă – adăugaţi conţinut, coduri promoţionale şi alte call-to-action-uri.

Nu expuneţi utilizatorul la risc.

E clar, nimănui nu-i place să-şi asume riscuri. Abordaţi o atitudine responsabilă faţă de chestiunile legate de securitate, confidenţialitate şi escrocherii.

Recomandări:

  • Oferiţi garanţii convingătoare. De exemplu, atunci când propuneţi vizitatorilor să achiziţioneze un oarecare produs de pe site, asiguraţi-i că aceştia vor avea posibilitatea returnării banilor, în cazul în care nu vor fi satisfăcuţi de achiziţie.
  • Încercaţi să anticipaţi eventualele dubii ale utilizatorului şi spulberaţi-le. Relataţi mai detaliat avantajele beneficiate de utilizator în cazul efectuării acţiunii. Preocupările cele mai frecvente ţin de cheltuieli, timp şi securitate.
  • Dacă e posibil, acordaţi-le posibilitatea testării gratuite a bunului sau serviciului oferit. Dacă vindeţi un serviciu contra-plată şi aveţi câteva tarife, oferiţi şi un tarif gratuit, care ar putea fi comandat fără a indica datele cardului de credit al utilizatorului.

Site-ul Squarespace oferă un exemplu reuşit de cum aţi putea să reduceţi riscurile abonării sau uilizării site-ului. Utilizatorii nu sunt nevoiţi să introducă datele cardului de credit, procesul înregistrării durează până la 30 de secunde şi nu există vreun angajament pe termen lung. Cu alte cuvinte, este soluţionată problema cheltuielilor, timpului şi a securităţii.

Deficitul

O altă modalitate de a determina landing page-ul să lucreze este să creaţi senzaţia lipsei, a necesităţii. Dacă vizitatorul paginii va simţi că acest produs ar putea în curând să dispară din vânzare sau că preţul lui în curând se va majora, tactica va funcţiona, iar vizitatorul va acţiona imediat.

Recomandări:

  • Plasaţi pe pagină un text care ar sugera senzaţia de urgenţă. Anunţând clar că reducerile speciale vor fi în curând epuizate, puteţi să convingeţi utilizatorul să cumpere produsul sau serviciul chiar în momentul aflării sale pe site.
  • Actualizaţi continuu informaţia privind deficitul – aţi putea plasa pe pagină un contor cu mărfurile rămase în stoc.

Pe site-ul Mighty Deals fiecărui produs i se atribuie şi un timer, care indică durata de acţiune a reducerii. El îndeamnă utilizatorii să nu amâne achiziţia pe mai târziu.

Elemente de încredere

Există multiple modalităţi de a convinge vizitatorii că utilizarea site-ului este sigură şi lipsită de vreun pericol.

Una din posibilităţi este folosirea reţelelor sociale în calitate de dovadă. Ar putea fi un flux constant de tweet-uri referitoare la produs, comentariile cumpărătorilor, dar şi menţiunile pozitive de pe alte site-uri, precum blogurile.

De asemenea, ar fi cazul să vă afişaţi premiile şi certificatele.

Recomandări:

  • Plasaţi informaţii din reţele sociale populare. Indicaţi, spre exemplu, like-urile din Facebook.
  • Utilizaţi elementele de încredere asociate cu call-to-action şi plasaţi-le alături.
  • Fiţi sinceri. Nu postaţi feedback-uri şi comentarii false, care ar veni de pe alte site-uri sau reţele de socializare.

Pe site-ul FreshBooks puteţi vedea 3 elemente distincte de încredere: (1) numărul de utilizatori ai serviciului, (2) citate din surse bine cunoscute şi de renume, cum ar fi The New York Times şi (3) certificatul de securitate.

Concluzie

Proiectarea landing page-ului are o conotaţie semnificativă în determinarea utilizatorului să acţioneze într-un mod anume, dorit de dvs. Urmând recomandările şi indicaţiile menţionate mai sus, veţi putea crea un landing page eficient, care chiar funcţionează.

Sursa: Habr.ru

Despre cine a scris sau tradus și adaptat acest articol

avatar

Senior Contributor @ UX.md

Studentă masterandă la Jurnalism European. Licenţiată în Ştiinţe Economice. Însetată de cunoaştere, de corectitudine şi de frumos. Contribuie la dezvoltarea UX.MD traducând articole.

Citește în continuare...

title-landing-page

Landing pages sau paginile de destinație

Citește →