Încărcare...
Te afli aici:  Prima pagină  >  EnciclopedUX  >  Pagina de mai jos...

Practici pentru butoanele call-to-action ca lumea

Scris, tradus sau adaptat de la 9 mai 2012 și are un comentariu

Toată ziulica folosim butoane. Fie că ne pomenim în fața liftului, vrem să apelăm pe cineva de pe telefonul mobil, trimitem un fax, tastăm la calculator, includem radioul în mașină – interacționăm cu butoane. Și suntem deprinși să folosim butoane. Butoane care fac o anumită acțiune la apăsarea acestora.

Și paginile web au butoane.

Butoanele îndeamnă vizual utilizatorii să acţioneze. Întrebarea este dacă acestea au capacitatea de a convinge sau cel puțin de a îndemna la acțiune? Butoanele pot fi de diferite tipuri şi dimensiuni, însă un buton nu este eficient dacă nu convinge utilizatorul să acţioneze. Cu cît mai clickabil este un buton call-to-action, cu atât sunt mai mari şansele ca utilizatorii să se transforme în clienţi. Există cîteva practici bune care pot ajuta la transformarea butoanelor call-to-action în butoane generatoare de acţiune. Atunci cînd înţelegi şi aplici aceste bune practici, observi diferenţa.

Foloseşte degradeuri, umbre şi colţuri rotunjite pentru ca butonul să arate cât mai real

Nu este secret faptul că cu cît mai real arată butoanele cu atît mai mulţi utilizatori vor şti să facă click pe acestea. Folosind degradeuri, umbre şi colţuri rotunjite, butonul va arăta mai aproape de ce întâlnim în viața de zi cu zi. Utilizatorii apasă pe butoane zilnic. Astfel, atunci cînd văd un buton care arată real, ei vor şti imediat ce să facă cu acesta.

Contrast. Mai mult contrast.

Culorile nu se utilizează numai pentru decorarea unui website. Acestea joacă un rol important în captarea atenţiei utilizatorilor. Un buton call-to-action convingător este un buton pe care utilizatorii îl pot identifica instantaneu. Cheia către crearea butoanelor uşor identificabile este de a utiliza culori cu un contrast ridicat. Culoarea butonului trebuie să fie în constrast cu culoarea textului de pe buton, precum şi culoarea de fundal pe care este plasat.

Fă-l mai mare, dar nu prea mare.

Culoarea nu este singurul lucru care contează. Mărimea, de asemenea este importantă. Cu cît mai mare este butonul, cu atît mai uşor de identificat. Atunci când mărești dimensiunea butonului, trebuie, de asemenea, să măreşti şi dimensiunea textului din acesta. Acest lucru nu numai că va face butonul uşor de identificat, dar şi mai uşor de citit. Totuşi, evită să faci butonul prea mare. Dacă se pune în umbră prea tare conţinutul de pe buton, acesta va distrage atenţia utilizatorilor de la sarcina lor.

Foloseşte cuvinte care crează un sentiment de urgenţă şi promptitudine.

Cuvintele care creează un sentiment de urgenţă şi promptitudine au mai multe şanse să determine utillizatorii la acţiune. Adăugarea anumitor cuvinte, cum ar fi „acum”, „azi” sau „rapid” la textul butonului, poate face o mare diferenţă în rata de conversie. Acest lucru creează tensiune şi emoţie în experienţa utilizatorului. Emoţia joacă un rol important atît în marketing cât şi în design.

Crește gradul de încredere

Dacă utilizatorii nu cunosc prea multe despre produsul tău, este puţin probabil să cumpere fără să afle mai multe despre el întîi. Multe site-uri cer utilizatorilor să cumpere produsul lor pe pagina de start, înainte ca utilizatorul să vadă despre ce produs este vorba. Aceasta e o cale sigură de a face utilizatorii să evite butonul. Deci dă opțiunea de a afla mai multe despre produs pentru a crește gradul de transparență și încrederea din partea utilizatorului va crește.

Gândește-te bine la text.

Majoritatea persoanelor nu acordă prea multă atenţie la valorificarea textului de pe butoane. Diferenţa pe care o face ar putea părea mică, însă aceasta afectează rata de conversie. Atunci cînd butonul call-to-action conţine 1-3 cuvinte, textul acestuia poate fi perceput ca o comandă. Iar, atunci cînd butonul call-to-action conţine mai mult de 3 cuvinte, poate face textul butonului să fie perceput ca dialog. Deci comunică cu mai puțin de 3 cuvinte și fii exact.

Adaugă un simbol relevant.

Există cîteva modalităţi prin care poţi ilustra butonul call-to-action pentru a-l face mai convingător și relevant. O modalitate este de a adăuga o săgeată (care comunică mesajul că ceva urmează să se întâmple). Săgeata semnalează utilizatorilor că butonul îi va conduce undeva. O altă modalitate este utilizarea unui simbol grafic care descrie acţiunea. Atunci cînd utilizatorii văd o pictogramă care corespunde acţiunii ei se vor simţi precum că vor obţine ceea pe ce fac click. Spre exemplu Descărcare ar fi bine de combinat cu o săgeată în jos.

Adaugă un efect hover (starea când mouse-ul este peste buton).

O modificare vizuală atunci cînd utilizatorul deplasează mouse-ul peste buton dă de înțeles că acesta e clickabil. Schimbarea luminozităţii, degradeului sau culorii este o modalitate bună de a arată aceasta. Cel puţin, cursorul mouse-ului trebuie să se schimbe din săgeata obişnuită în arătător (pointing hand). Aceasta este o practică standard de folosire a cursorului, care permite utilizatorilor să ştie pe ce pot face click.

Plasează butonul mai sus de linia de derulare şi mai jos de linia de derulare.

Dacă pagina web permite derularea (scroll-ul), este bine ca butonul call-to-action să fie plasat mai sus de linia de derulare şi mai jos de aceasta. De obicei utilizatorii petrec cea mai mare parte a timpului în partea de sus a paginii, cu toate acestea majoritatea utilizatorilor vor finisa, în cele din urmă, mai jos de linia de derulare. Avînd un buton call-to-action mai jos de linia de derulare
îi ajută pe utilizatori să-şi amintească de ce sunt pe site şi ce trebuie să facă ca să obţină ceea ce doresc.

Un buton care invită utilizatorii să acţioneze este uşor de creat. Dar un buton care convinge utilizatorii să acţioneze necesită gîndire şi înţelegere. Folosește practicile descrise mai sus și neapărat A/B testing pentru a mări rata de conversie.

Sursa: UX Movement

Despre cine a scris sau tradus și adaptat acest articol

avatar

Contributor @UX.MD

Licențiată în Drept. Participantă în cadrul proiectului "Academia Drepturilor Omului", CIDO. Preocupată de dezvoltarea personală și profesională prin implicarea activă în proiecte menite să creeze schimbări pozitive în societate. Contribui cu "traduceri din suflet" la dezvoltarea UX.MD.

Citește în continuare...

landing-pages-1

Practici bune pentru paginile de destinație (landing pages)

Citește →