Încărcare...
Te afli aici:  Prima pagină  >  EnciclopedUX  >  Pagina de mai jos...

Prototipizează și economisește bani!

Scris, tradus sau adaptat de la 1 mai 2012 și nu are nici un comentariu

Doreşti să afli unde se pierd cei mai mulţi bani în designul pentru web şi – cel mai important – ce poţi face în această privință? Hai să vedem în acest articol.

Orice produs important, fie el automobil, parfum sau jucărie pentru copii nu ajunge pe piaţă înainte de a fi creat un prototip şi testat.

Motivul pentru care noi am face acest lucru este să ne dăm seama dacă un produs urmează să lucreze – funcţional şi comercial – înainte de a investi o mulţime de bani pentru finalizarea dezvoltării şi lansării acestuia.

Cu toate acestea, majoritatea site-urilor sînt lansate orbeşte.

Cele mai multe site-uri sînt lansate cu un design complet, lustruit, bazat pe o combinaţie de gusturi personale ale designer-ului şi ale clientului său şi intuiţia acestora despre ceea ce va funcţiona. În acest mod s-a lucrat întotdeauna, şi este extrem de risipitor.

Avem nevoie de o abordare nouă a web design-ului, să putem testa de fapt dacă un site sau pagină va “funcţiona” înainte de a cheltui mii pentru un design.

Iată o nouă abordare:

  • Află dorinţa pieţei. Aceasta implică reflectarea problemelor pe care poate să le rezolve site-ul sau a oportunităţilor pe cale le oferă, şi “meşterirea” unor soluții și propuneri potrivite.
  • Crează un site “Lo-Fi” (utilizat figurativ pentru site-uri cu arhitectură simplă) sau pagini de destinaţie. Investeşte în conţinut, nu în design. Utilizează un design simplu, care urmeazăo practică standard.
  • Condu traficul către aceste pagini prototip prin intermediul AdWords sau oricare altă rețea de plasare a bannerelor.
  • Testează diverse elemente cu îndemn spre acțiune, prin intermediul AdWords şi datele din Google Analytics. Care elemente call-to-action generează mai multe clickuri? Care pagini sînt mai citite? Ce conţinut îi convinge pe oameni să facă click mai departe?
  • Continuă. Retrage elementele call-to-action care nu funcţionează. Încearcă să introduci mesaje mai bune şi testează-le folosind abordarea “Lo-Fi”.
  • Când eşti încrezut că ai elemente call-to-action bine făcute, purcede la îmbunătăţirea mesajelor şi a apelurilor la acţiune prin intermediul testării divizate (split-testing).
  • În cele din urmă, aplică designul grafic în mai multe etape, dar testează divizat fiecare schimbare pentru a te asigura că designul într-adevăr îmbunătăţeşte rata de conversie.

Folosind această abordare, vei petrece mai mult timp la crearea conţinutului şi mai puţin timp la crearea imaginilor. Pînă cînd vei şti – conţinutul “prototipului” funcţionează.

Vei investi în “cumpărarea” de trafic, ceea ce-ţi oferă informația esenţială în cercetarea de piaţă bazată pe modul în care se comportă oamenii în realitate. Aceasta ar putea fi cea mai bună investiţie făcută vreodată într-un site.

Deoarece lucrezi cu pagini prototip active, poţi testa cu uşurinţă diferite cuvinte şi imagini, fără a pierde timpul desfăcînd în bucăţi pagini cu design complex.

Poţi avea încredere, dacă o pagină funcţionează cu un design ordinar, situaţia nu se va înrăutăţi odată cu îmbunătăţirea site-ului. Trebuie doar să păstrezi acele modificări de design care funcţionează cu succes.

Dacă ești interesat în realizarea unei pagini de destinație sau microsite, click aici.

Sursă: Web Design from Scratch

Despre cine a scris sau tradus și adaptat acest articol

avatar

Contributor @UX.MD

Licențiată în Drept. Participantă în cadrul proiectului "Academia Drepturilor Omului", CIDO. Preocupată de dezvoltarea personală și profesională prin implicarea activă în proiecte menite să creeze schimbări pozitive în societate. Contribui cu "traduceri din suflet" la dezvoltarea UX.MD.

Citește în continuare...

landing-pages-1

Practici bune pentru paginile de destinație (landing pages)

Citește →