Încărcare...
Te afli aici:  Prima pagină  >  Studii de caz  >  Analize și sugestii  >  Pagina de mai jos...

Sugestii de îmbunătățire pentru interfața aplicației Contacte a telefonului Samsung Galaxy S3

Scris, tradus sau adaptat de la 8 iulie 2012 și are 3 comentarii

Câteva recomandări pe care le-am trimis celor de la Google, Samsung și comunității Android. Interfața este după părerea noastră deranjantă din mai multe motive. Iată lista de recomandări care ar îmbunătăți experiența utilizatorului:

  • folosirea a mai puține distanțe diferite a elementelor față de elementele din jur
  • din cauza colțurilor, pictogramele arată deranjant vizual
  • alinierea după aceleași linii imaginare create de marginile obiectelor existente
  • regândirea folosirii culorilor și contrastului dintre acestea
  • folosirea mai puținor linii care conturează marginile obiectelor sau cel puțin folosirea lor mai subtilă
  • degradeurile de culori sunt prea evidente
  • efectul de umbră poate fi folosit mai subtil

Și acestea sunt doar câteva și doar pentru aplicația de contacte care vine preinstalată pe telefon la procurarea acestuia. Am propus și o altă variantă de alternativă creată de noi care respectă toate recomandările de mai sus pentru a putea fi văzut rezultatul.

Vezi imaginea în dimensiunea naturală

Câteva ”argumente vizuale”:

Actualizare:

Trebuie privit totul contextual, adică – pictogramele facebook și Google+ sunt mai puțin vizibile, însă rolul lor este doar de a arăta din ce grup de utilizatori face parte contactul respectiv – prin urmare nu are rost să distragă atenția întotdeauna, oferind în același timp înapoi informație puțin relevantă.

Trebuie privit totul contextual din cauză că:

  • teoretic textul de mărime mare e mai ușor de citit decât unul de dimensiune mai mică, dar practic nu este așa în momentul în care un text de dimensiune mai mică are spațiere mai bună față de marginile elementului în care se află
  • teoretic negru pe alb e cel mai bine, ca și contrast. Poate, în tipar cel puțin. Însă alb pe negru pe un display este un pic altceva.
  • teoretic un efect (degradeu de culoare, umbră, etc.) ar lucra cel mai bine când există un contrast, însă contextual vedem că nu este așa.

Mărimea garniturii de text a fost lăsată mare acolo unde este nevoie și a fost puțin micșorată, respectiv în zonele mai puțin folosite. A micșora mărimea corpului de literă, nu înseamnă însă că va fi mai greu de citit. De multe ori este invers, adică devine mai simplu de citit, aflându-se la o distanță mai mare de elementele din jur care sunt obstacole vizuale la identificarea și apoi citirea cu ușurință a textului. Plus mărimea textului este setabilă din meniul telefonului, iar display-ul este destul de mare pentru a afișa bine și clar nu doar text mare.

Despre cine a scris sau tradus și adaptat acest articol

avatar

Fondator și Art Director @ RT Design Studio

De 10 ani "in the business". A dezvoltat, conceput și realizat mii de designuri, interfețe grafice și pagini web. Este fondatorul companiei RT Design Studio, care se ocupă și cu studiul, consultanța și realizarea de User Interface. Contribuie la dezvoltarea UX.MD scriind analize și studii de caz. Plus implică echipa RT Design Studio în dezvoltarea platformei tehnice și interfeței grafice a acestei pagini web.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=553186282 Nick Paladin

    Eu as vota pentru prima varianta din punct de vedere usability. Desigur depinde ce-i mai important pentru un user – usability sau design. Opinia mea e ca designul e importatn doar in limitele cind nu inrautateste simtitor usability.

    Minusuri:
    1) micsorarea elementelor grafice – Fontul e micsorat la search, la taburi, in addressbook EU, A,… Cel mai simtitor e la icoanele g+, f, etc – sunt minuscule si foarte greu de vizualizat. Se taie simtitor din usability dar nu e clar ce beneficii adauga? 

    2) Contrastul – iarasi usability – textul se citeste cu mult mai greu pe varianta din dreapta. La moment e o lupta acerba la createa unor ecrane care ar fi citibile in lumina directa solara, si ar oferi o claritate/contrast cit mai mare. Care-i rostul micsorezi artificial contrastul in cazul dat? Nu as spune ca arata mai bine, arata diferit, dar se va citi oare la fe de usor in lumina directa? Mie personal imi pare mai greoi designul din dreapta, mi se asociaza cu o aplicatie din Windows care sta in regim “Not responding” :-/

    3) Icoanle g+, f etc nu au culori. Iarasi usability :)  
    Culoarea accelereaza enorm timpul necesar de a gasi un element. In orice interfata unde usability e importat se folosec markaje de culoare, e ceva arhi cunoscut.

    4) Mai am niste obiectii fata de design (ne-folosirea gradientul), dar aici tine mai mult de design si e mai subiectiv deja :)

    Plusuri:
    1)Mi-a placut insa schimbarea Icoanele de la taburile de sus, chiar arata mai bine asa, bravo.

    Mersi de articol si succese.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=553186282 Nick Paladin

    Buna! asteptam reply in commenturi si nu am observat ca ai actualizat textul…

    In legatura cu actualizarea facuta – sunt total deacord cu “argumentul vizual” in forma prezentata de tine insa dupa mine el are putina tangenta cu exemplul analizat. Unica tangenta directa e textul alb pe fundal negru –  restul da sunt si ele corecte, insa sunt extreme si nu reflecta probleme din interfata initiala. Spre exemplu gradientul – in interfata initiala gradientul e foarte domol si placut, nu ingreuneaza cititul textului deloc. La fel si cu restul exemplelor – ele sunt corecte in forma prezentata de tine, insa nu le vad ca problema in interfata initiala.

    Cit despre culorile si marimea pentru g+, f, etc – eu am spre exemplu atrag atentie la informatia data (multe contacte din diferite surse) si pentru mine e important sa pot intelege rapid si fara efort tipul fiecarui contact. Chestia asta a fost chiar prima care m-a deranjat in designul 2.

    Eu totusi ramin la ideia ca folosirea culorilor mai ales in scenarii de genul dat e foarte importata. O analogie ar fi “Label” din Gmail – fara culoare ar fi practic inutila :) In cazul dat socot ca cautare rapida e necesara si culoarea trebuie pastrata. Omul are capacitati impresionante de gasirea si grupare a informatiei bazate pe cloare / forma asta se face practic automat, fara efort. De ce trebuie sa ne dezicem de la folosirea capacitatilor noastre in scenarii ce ar face interfata mai comoda? Oare nu e mai bine ca designerii sa porneasca de la usability? Eu cind ii dau un swipe rapid prin addressbook, pot sa gasesc un contact care-i online (cerculetz verde) sau pot gasi primul contact de pe adresa telefon(patratel verde cu omuletz alb pe el) intr-o fractiune de secunda, fara nici o incordare, doar cu coada ochiului, pe cind in interfata propusa as renunta din start la asa nazdravanie:)
    ilustratie concreta: 
    https://www.dropbox.com/s/pjybmb4en6mnmvs/color_vs_small_details.png 

     Clar ca in cazul in care interfata nu prezinta multa informatie sau nu are scopul sa mareasca eficienta folosirii, se poate renunta la culoare si se pot micsora elemetele vizuale caci nimeni nu le foloseste sa zicem…

    Multe discutii despre chitibusuri, dar anume din chitibusuri se face o interfata buna. Mersi de discutie si bafta!

    • rtdesignstudio

      Mulțumesc pentru timpul petrecut în care ai scris toate aceste argumente și pentru părere.

      După cum am menționat și în imaginea respectivă – după ce treci de pe iPhone, care este foarte bine realizat din punct de vedere a aspectului vizual al interfeței grafice cu utilizatorul, Android chiar îți pare un haos. Asta, de fapt, a și fost revolta mea, că cei de la Samsung, după ce dai aproape $1000 pe telefon, ai impresia că au amplasat multe lucruri chiar la întâmplare, fără motive logice – distanțe diferite, fără consistență vizuală la utilizarea efectelor, stiluri diferite, etc. Și asta e aplicația implicită dedicată Contactelor. Eu cel puțin sunt foarte nemulțumit de interfața grafică realizată de Samsung (am înțeles că la HTC e altfel).

      Cred că pe aceste teme se poate discuta o veșnicie – da, culorile identifică mai ușor elementele, însă distrag atenția de la alte elemente, etc. etc. ”Argumentele vizuale” sunt pentru a evidenția câte ceva, multe fiind din surse de usability (uxmovement.com) , nu design.

      Ție îți mulțumesc de părere, sunt de acord că usability trebuie să prevaleze asupra designului (de fapt interfața propusă o considerăm mai usable) și – baftă și ție.

      Și cu părerea cred că nu mă mai dau mai departe în privința comentariilor, căci utilizatorii Android nici până în ziua de azi nu au găsit limbă comună cu cei care folosesc iOS. Ce-a ținut de mine – am făcut, am publicat și am atras atenția. 

Citește în continuare...

ministere

16 ministere – recomandări generale de uzabilitate pentru paginile web

Citește →